De houder voor het zekering-kastje, die al in de bus zat, was nog goed. Voor extra zekeringen heb ik een tweede, in spiegelbeeld gemaakt.
De matrijs heb ik dit keer in lagen, die op elkaar zijn gelast, opgebouwd. Eerst is er natuurlijk een tekening gemaakt en de verschillende lagen zijn met een laser uitgesneden.
De twee plaatjes voor en na het persen. Met de twaalf ton potkrik was het nog een flinke opgave om dit plaatje in de goede vorm te persen. En daarna moesten de randjes nog met een rond geslepen beiteltje na bewerkt worden. De rechthoekige opening is nog te klein. Deze moet nog worden na bewerkt. Ook moet er nog een gat in worden geboord.
Omdat het rechthoekige gat, na het persen, nagenoeg niet van vorm was veranderd. Heb ik een nieuwe tekening gemaakt met het gat op de juiste maat. Maar dan is natuurlijk de plooihouder van de matrijs te klein. Dit is opgelost door dit randje wel uit te snijden maar op twee plaatsen vast te laten zitten. Op zich een prima oplossing zou je denken maar de plooihouder heeft niet genoeg kracht en de randjes aan de binnenkant zijn naar buiten getrokken. Dit is niet meer te repareren. Leuk idee maar ik moet weer terug naar de eerste oplossing.
Na grondig overleg met mezelf heb ik voor een andere aanpak gekozen. Er is nu een extra rand van 3 mm die door de plooihouder zal worden vastgehouden. Ook het gat is er al ingemaakt.
De “klem randjes” zijn verwijderd en de buitenranden zijn allemaal op de juiste breedte gemaakt.
De extra randjes die tijdens het persen door de plooihouder worden vastgehouden zijn er inmiddels uit gehaald. Als de buitenrandjes zijn afgewerkt is hij klaar en kan hij onder het dashboard worden gelast.
Na het inlassen is het een mooi geheel geworden.